fredag 28 november 2014

Kärlek Hopp Styrka - Armbanden

Sedan en tid tillbaka finns det Kärlek Hopp Styrka - Armband att köpa. De kostar 120/150 kr att köpa och pengarna går till cancerforskning.


Det började som en liten grej. Jag hittade det här sättet att göra smycken med egna motiv och bubblor på nätet. Jag kom fort fram till att jag ville prova själv och få med Johans länk på något sätt.
Så föddes armbandet. Och jag var redan i början säker på att pengarna skulle gå till cancerforskning. På så sätt fick armbandet ett så mycket större betydelse och det kändes som något meningsfullt att göra mitt i all meninglöshet.

Släkt och vänner började köpa och där trodde jag det var stopp. Kunde aldrig tro att någon annan skulle vilja köpa armbandet men sedan spred det sig och allt fler ville köpa.
Det känns så himla fint att så många har köpt armbandet, ur flera aspekter:

Att vi tillsammans är med och bidrar till cancerforskningen. Så det som drabbade min lillebror inte ska hända i framtiden. Johan sa det så många gånger själv: INGEN ska behöva ha det som mig. Vi måste samla in pengar så forskningen kommer framåt.

Sedan tycker jag det är så fint att så många bär Johans armband, det betyder att han finns med på många människors armar. Att han inte borta på ett sätt utan är med i människors tankar.

Armbandet ger också mig, mamma och pappa något att göra. För det är vi tre som tillsammans sitter och tillverkar dessa armband, från att stansa ut Johans länk till att trä på pärlor. Jag hade inte klarat att gjort så här många armband utan dom <3 När vi gör armband måste vi för en stund fokusera på något annat och vi får vila lite grand i våra hemska minnesbilder som annars bara går runt i skallen. Men ångesten finns ju alltid med inuti en. Den sitter där jämt i kroppen. Men hjärnan får vila lite i allafall. Och vi tre TILLSAMMANS gör nåt som känns meningsfullt. Jag vet att Johan hade varit stolt över oss, eller är stolt över att vi tillverkar dessa armband. Jag önskar så att han hade fått sett dom.

Hittills har vi fått ihop över 15 000 kr från armbandsförsäljningen till cancerforskningen. En helt otrolig siffra. Och mer hoppas vi på. På söndag står jag och säljer armband och halsband på Pingstkyrkans julmarknad i Edsbyn från kl 13. Så kom gärna förbi om du/ni vill.
Armbanden finns också att beställa på Pingstkyrkan så kan man inte på söndag så kan man gå dit och skriva upp sig på en lista vad man vill ha färg, storlek m.m.


  Lite info om själva armbanden om man vill beställa:

* Armbanden finns i 6 olika färger
* Alla armband kan fås med hängande berlock eller icke hängande berlock
* Armbanden tål ej vatten
* Om man är osäker på storlek eller vill prova armbanden finns det ett gäng att prova på Pingstkyrkan i Edsbyn
* Beställ också gärna armbanden på Pingstkyrkan, det finns en beställningslista att fylla i där

Det finns även en variant av halsband att köpa. Det kostar 150 kr och ser ut såhär:










Stort tack till alla hittills som har köpt armbandet
och på sätt varit med och bidragit till cancerforskning!
Kärlek Hopp Styrka <3

1 kommentar: